13 år

 
Idag blir min lilla lillasyster 13 år!! Kan inte fatta det, nyss var hon ju så liten och satt vid bordet och ritade prinsessor. Jag minns särskilt en gång, jag och Lovisa skulle spela in ett eget modeprogram på min mobil. Hon hade klätt ut sig till modell eller prinsessa och lånat mammas höga klacksor som var alldeles för stora för hennes små fötter. Men hon lyckades ändå stappla fram över golvet, vi kallade det att hon gick catwalk. Efter det skulle jag intervjua henne, det gick bra så länge mobilkameran var avstängd men så fort jag startade den för att filma henne blev hon genast jätte blyg och svarade bara ja och nej på mina frågor. Så jag sa till henne att svara lite mer ingående och tog som exempel att om jag frågade vilken hennes favoritfärg var skulle hon svara lite längre och säga något som, jo för den passar till min tröja. Sen började jag filma och frågade varför hästar var hennes favoritdjur och då svarade hon "för det matchar till min tröja". Jag fick en sån skrattattack så att tårarna sprutade. Lovisa var så arg på mig och tvingade mig att radera filmen, något jag idag ångrar att jag gjorde. Detta var kanske 7 år sedan och jag undrar vart den tiden har försvunnit.
Nu leker du inte modell längre, men grattis till dig Lovisa på din dag. 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Fint skrivet, hälsa Lovisa :) Kram

2013-04-09 @ 18:17:28
Postat av: Johanna

Tack, det ska jag göra! :) Kram

2013-04-09 @ 21:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0